26 dagar kvar

0kommentarer


Bonjour!
Jag börjar fatta att flytten till Paris snart blir verklighet. 26 dagar kvar, den 1e september lämnar jag landet! Det känns verkligen jättespännande, och lite läskigt.
Man kanske tänker sig att det bara är att flytta till Frankrike och passa barn utan vidare, men det ligger timmar av pappersarbete och intervjuer bakom beslutet att anställa en au pair, så man känner sig utan tvekan utvald!
Även om det mest kommer vara mina vänner och min familj som följer mig här på bloggen tänkte jag ändå presentera mig lite närmare för skojs skull.
  • Namn: Elin Gustafsson
    Ålder: 19 år
    Stad: Göteborg
    Gillar: Skor, resor, dålig humor
    Erfarenhet av barn: Jobbat på dagis, både engelskt och svenskt
    Erfrarenhet av franska: Pluggat i 7 år, gick franska sektionen på schillerska gymnasiet, språkresa till Nice
    Erfarenhet av Frankrike: Turistat i bl a Nice/Cannes x2, Strasbourg, Alsace, Brest, Paris x2
    Erfarenhet av hushållsarbete: Kan diska/städa (läs: är grym på att döja maximal mängd smuts med minimal ansträngning) Lagar fantastisk mat!
    Hushållsarbete jag förväntas klara av: Diska, städa, tvätta, styka...Det går bra nu.
    Huset i Paris: Ca 8 minuter från centrum, i Colombes
    Barnen: Lilou och Tess, 5 och 7år gamla
    Vad jag tror att jag kommer sakna mest med Sverige (Förutom min familj och mina vänner): Troligen saltlakrits, svensk mjölk, spårvagnar, havet, folk med vettig klädstil.
    Bäst med Frankrike: Maten, människorna, språket, ingen höjer på ögonbrynen om man får för sig att äta en snigel eller två.
    Sämst med Frankrike: Allt på tv är dubbat med korkade överdrivna röster, man äter chokladbakelser till frukost, för mycket ost.
 
À bientôt! /Elin
 
 
 
paris, personligt, uppladdning,

Kommentera

Publiceras ej