Julfint

0kommentarer

Bonsoir!
 
Onsdag... Dagen då man känner att ens liv totalt saknar mening, typ.
 
Mina au-pairvänner förstår mig säkert när jag säger att man går in i den totala slappheten. Det vill säga att jag går rakt upp och sätter på mig mjukisbyxor, inte orkar sminka mig, inte orkar fixa håret, inte ens orkar ha jeans på mig. Jag ska ju ändå bara umgås med två barn som inte ens kan klä på sig själva haha.
 
För att ni ska få en idé om hur meningslös denna dagen är, detta har jag gjort idag:
- Plockat fram frukost
- Sovit 30 min medan barnen åt
- Tagit itu med gråt-inferno
- Lämnat (tvingat) dem på aktiviteter
- Läst lite, sovit 45 min till innan de skulle hämtas
- Lagat lunch, läst mer medan de lekte
- Gått till biblioteket tillsammans, lånat böcker
- Druckit en stor kopp kaffe för att vakna
- Somnat en timme till i soffan
- Duchat barnen och lagat middag
 
Där har ni 12 timmars arbetsdag, som avslutades med en enorm disk. Frågade mamman om hon inte funderade på att köpa en diskmaskin..? Och fick till svar: "Nä jag tycker inte att det är så jobbigt att leva utan." Nej kanske för att det är jag som diskar all disk!? Mööööh.
 
Nu måste jag byta vatten hos mina stackars fiskar!
À bientôt /Elin
Barnens fina pyntning haha!
 
 
 
 
 
 
barnen, vardag,

Kommentera

Publiceras ej