Nu kräkas tusen dagisbarn...

0kommentarer

Vaknade imorse kallsvettig efter mardrömmar, går upp i huset och tänker klä på tjejerna för att ta med dem till sina aktiviter. Hittar Lilou i badrummet, ser att hon är alldeles blek och ser helt förstörd ut. Hon har jätteont i magen, och jag frågar om hon behöver kräkas... Innan hon hinner svara har det redan hänt, och hon missar toan med några centimeter. Oh happy day.
 
Dessutom är alla vrålförkylda utom jag. Jag känner mig som omringad av leprasjuka, vill absolut inte bli förkyld nu! Skulle vara världens absolut sämsta timing. Och en omgång kräksjuka lockar inte heller direkt. Så jag tvingar barnen att handsprita sig oavbrutet, och håller tummarna att jag klarar mig ifrån allting!
 
Huset är faktiskt fint julpyntat nu. Vi hittade en flyttlåda med massa pynt i tvättstugan, så eftermiddagen med barnen var riktigt mysig.
 
Nu känns det skönt att bara sitta med en kopp grönt te (som jag också häller i mig som en galning) och lyssna på massa julmusik.
 
Bara ett hysteriskt skrik som precis förstörde julefriden... Bäst att jag går och kollar det.
 
À bientôt! /Elin
 
 
barnen, vardag,

Kommentera

Publiceras ej