C'est la vie

1kommentarer

Bonsoir!

Sitter med en kopp te i höstmörkret. Här är allt verkligen som vanligt, men tänkte ändå ge er en liten uppdatering om hur jag har det.
Som vanligt förresten, det känns fortfarande inte som detta är mitt vanliga liv, som detta huset är mitt hem. För det är ju inte mitt hem, det känns verkligen inte som hemma. Det känns jätteroligt att bo i Paris såklart! Men jag saknar ändå känslan av att vara hemma, om ni förstår. Jag ska liksom hålla mig lite undan här när det är besökare i huset, och känner det fortfarande som att jag smyger runt i någon annans hus, på något konstigt sätt.
Jag ska i alla fall åka hem till Göteborg nästa helg, på blixtvisit. Det kommer bli så himla skönt att få komma hem, även om det bara är för tre dagar! Jag längtar!
 
Det har gått hyffsat bra med barnen i veckan, Tess börjar fatta grejen nu med att om man inte lyssnar på mig blir man ställd i hörnet, (i veckan var jag tvungen att ställa henne där 3 gånger på en dag. Kill me.) men så sakta men säkert sjunker ändå budskapet in.
 
Nu ska jag kolla på en film och kurera mig lite, eftersom jag åkt på ännu en av barnens förkylningar.
À bientôt! /Elin
 
 
 
barnen, vardag,

1 kommentarer

Amanda

19 Nov 2012 23:20

BRA ELIN!

Kommentera

Publiceras ej