Fiac - Modern konst i världsklass

1kommentarer

 
Bonsoir!
 
Jag har varit jättedålig på att blogga den senaste tiden märker jag! Ska försöka rycka upp mig och skriva lite oftare igen, men det finns en anledning. Jag har haft en svacka, eller vad man nu ska kalla det. Mått dåligt, längtat hem, vantrivts, och varit förbannad för att jag känt mig utnyttjad eftersom mitt kontrakt inte alltid följs. Jag får ju usel lön, ungefär 25 kr/h, vilket är långt under någon sorts minimilön i både sverige och frankrike. Då blir jag förbannad när man utnyttjas som ung, billig arbetskraft till att göra saker som inte står i ens kontrakt och som man inte kommit överens om från början, jag kan lämna det där.
 
Men nu har det varit helg så livet känns lite lättre! I fredags var vi ute, jag och mina norskor. Först var vi på förfest hos en kompis kompis i en jättemysig takvåning mitt i Paris, sedan gick vi till en 1920-tals klubb inredd i sann art-deco stil. Riktigt häftigt!
Och som vanligt måste man ju få sin obligatoriska dos av kultur i den här stan, så igår var jag och Michelle på konstutställningen Fiac som visats både i Berlin, New York, Peking, och i nästan alla stora städer i världen. Inträdet kostar i vanliga fall 36 euro (!) men som studenter går man alltid in billigare. (vilket ju passar fint med usel lön)
 
Även om modern konst inte riktigt är min grej, (tänk päron och kottar utlagda i mönster på golvet) så fanns där ändå några verk som var riktigt fina! Titta här till exempel:

À bientôt! /Elin
fritid, paris, personligt,

1 kommentarer

Pappi

23 Oct 2012 13:26

Hello! Ge inte upp ... Om 10 år kan du skratta åt denna tid. Då kanske detta arbete och utbildning i Paris gör att du kan få ett bra jobb framöver... Kram Pappi

Svar: Haha tack pappa! Du är bra du :) Jag tänker ju inte ge upp, alldeles för envis du vet! Kram
Elin Gustafsson

Kommentera

Publiceras ej