Mer sightseeing och bilder från helgen

1kommentarer

Bonsoir!
 
Sommarvärmen håller i sig och även idag har temperaturen legat runt 30 grader. Underbart! På eftermiddagen tog jag och Åshild en långlunch inne i centrum, och sedan begav vi oss ut till min värdpappas favoritställe i Paris, gravplatsen Père-lachaise. Den ligger en bit utanför smeten och är viloplats för många kända personer, bland annat Edit Piaf, Jim Morrison, Chopin och Oscar Wilde. Fast att släpa sig runt i branta trappor och uppförsbackar och leta efter namn bland hundratals gravstenar i 30 graders värme utan en vattenflaska, var kanske inte det smartaste vi gjort haha. Men det var en väldigt speciell och häftig plats att ha varit på.
Imorgon skall jag tvätta, stryka, hämta barn, laga middag... Jobba helt enkelt. Längar redan till nästa helg!

Här är lite bilder:


Åshild, Michelle och jag


Iselin, Åshild och jeg! Koselig!

À bientôt /Elin
 
frankrike, fritid, paris,

1 kommentarer

Pappa

10 Sep 2012 11:45

Helllo!
Det verkar som om du har att göra!

Följer din blogg framöver och tycker att det blir roligt och se hur det kommer att gå.

Kram Pappa

Svar: Roligt pappi! Ja vi har haft en jätterolig helg och jag uppdaterar bloggen så fort jag har något att skriva :) kram!
Elin Gustafsson

Kommentera

Publiceras ej