Söndagslunch

0kommentarer

Bonjour!
Nu är jag installerad hos familjen och har hittat Wi-fi, underbart! Resan igår gick rätt smidigt, men jag var tvungen att flyga via sthlm. När jag satt på planet till Paris somnade jag som en liten gris, och var övertygad att jag satt hemma i mitt rum. Tills  någon vrålade "MER TE?" i mitt öra och jag flög upp ur stolen.
 
Idag är barnens bästa kompisar här. De leker som galningar och klär ut sig i alla roliga kläder de kan hitta, medan jag har ätit söndagslunch med föräldrarna. Detta innebär först baguetter, paté, små korvar och rosé. Sedan grillad kyckling, någon jättegod potatisgrej, mer rosé, därefter en(N)espresso och typ sockerkaka. Grymt! Men fransmän är urusla på att äta frukost. Bara svart kaffe och chokladbakelser, not my cup of tea!
 
Ikväll tänkte jag lägga upp lite bilder på hur jag bor om ni är nyfikna på det :)
À bientôt! /Elin
 
franskt, mat, paris, vardag,

Kommentera

Publiceras ej