Super nanny

0kommentarer

Bonsoir!
 
Idag har barnen verkligen satt mitt tålamod på prov för första gången. Jag antar att de testar mig lite såhär i början, och det kan vara svårt att avgöra när man ska sätta ner foten och inte.
Det började när vi kom hem från parken (som förresten var så proppfull med ungar att det inte fanns någonstans att leka) och de ville titta på tv medan jag lagade middag. Men de började bråka om vilken kanal de skulle titta på, vem som skulle få hålla i kontrollen osv osv. De gnällde om att de ville ha makaroner istället för spagetti, att maten var för varm, att jag skar för stora bitar, att jag skar för små bitar, de ville inte sitta stilla, de ville inte äta, och när en av dem satte sig på bordet tog mitt tålamod helt enkelt slut! För mig behöver de inte sitta tyst och stilla och äta, men det finns gränser. Jag vrålade "NU RÄCKER DET!" och tog till min allvarligaste vuxen-blick. Det funkade faktiskt och de lugnade ner sig!
 
Tandborstningen blev ett enda kladd, men sen var det ganska mysigt att lägga dem och läsa var sin saga för dem innan de somnade. Dessutom har jag hunnit städa Tess garderob, och köra en tvätt med barnens kläder idag. Jag är grym!
 
À bientôt! /Elin
au pair, barnen, frankrike, franskt, personligt, vardag,

Kommentera

Publiceras ej