What doesn't kill you makes you stronger

0kommentarer

Heliga Maria ge mig styrka.
Ännu en jobbig dag, och skolstarten. När vi kom till skolan vid 10-tiden imorse trodde jag att vi skulle lämna barnen där och sedan hämta dem igen vid fyra. Nejdå de skulle bara ha upprop i en kvart och sen gick vi tillbaka hem. Och även denna dag har mitt tålamod tänjts till sin yttersta gräns.
På eftermiddagen gav vi oss iväg till paken som ligger typ fem minuter hemifrån. På vägen dit följde barnen snällt med och var nöjda, men vi hann inte ens komma in genom grindarna innan Lilouo snubblade och skrapade sitt knä, och börjar storgråta. Varpå Tess inte vill gå till parken längre, håller fast sig i staketet, och börjar storgråta. Suck.
Efter att jag tillslut fått med mig båda tillbaka hem, fortsätter de att gråta var femte minut resten av kvällen. Det vill säga ca tre timmar. Ett tag var jag nära att knäckas, men eftersom det uppenbarligen är min auktoritet som testas så är det bara att bita ihop. Att passa barn är sannerligen inte så enkelt som det låter.
 
Jag tröstar mig med att Sephora finns i det här landet.

Man får unna sig lite efter en lång dag!
 
À bientôt /Elin
au pair, barnen, personligt,

Kommentera

Publiceras ej