Blodbad på Paris gator

1kommentarer

Jag vet, rubriken är sjukt dramatisk. Men jag tänkte förklara vad det handlar om, för ett mindre blodbad var det faktiskt haha.
Vi var påväg hem från skolan och Tess gick och höll mig i handen. "Nu blundar jag och så får du leda mig!" säger hon och stänger ögonen. Men jag hör inte eftersom jag är upptagen med att kolla om det kommer några bilar vid övergångsstället. Så hon tar några steg frammåt och pang, går rakt in i en stolpe.
Om det hade varit Lilou hade hon fått lite ont i huvudet och så var det inte mer med det. Men det var Tess, och Tess har haft massa slangar i näsan när hon var bebis för hon hade problem med att andas själv. Det gör att hon lätt blöder näsblod.
Den här gången blödde hon MYCKET näsblod. Hon vrålade och blodet tog aldrig slut. Det bildade en imponerande röd pöl på gatan, det kladdade ner kläderna, medan förbipasserande tanter stannade och oroligt undrade vad det var som hade hänt. De trodde väl att jag var en galen barnmisshandlare eller något i den stilen. 
Fick tillslut tag på en näsduk som räckte tills vi kommit hem. Sen fick hon ligga med huvudet bakåt i soffan tills det slutat blöda. 
Spänning i vardagen!
 
Hon fick trösta sig med en bit mango sen, vilket verkar ha gått hem i alla fall.
 
À bientôt /Elin ♥
 
barnen, vardag,

1 kommentarer

Oscar Faxén

11 Apr 2013 22:29

Lovar att du hörde vad hon sa och såg din chans...

Svar: Hahaha schysst!
Elin Freja Gustafsson

Kommentera

Publiceras ej