Frågestund 1

1kommentarer

Tänkte lägga ut några frågor jag fått hittills från läsare. Mest för er skull som funderar på att bli au pair! 
Fick en fråga från Emma för ett tag sen som lyder:
 
Hej! Funderar på att åka iväg som au pair till Paris faktiskt, det verkar vara så roligt och lärorikt. Dessutom är Paris min absoluta drömstad! Men i alla fall, sitter och funderar på vilken ålder på barnen som är "bäst". Tycker ju speciellt om mindre barn i 2-3 årsåldern, men med större barn i 10-14 årsåldern så blir det ju mindre jobb... hur tänkte du när du valde din familj? :)
 
Svar
Hej Emma. Vad roligt! Det tycker jag absolut att du ska göra. Tänkte precis skriva ett inlägg om vad man ska tänka på när man ska bli au pair, eftersom många söker nu. Jag hade ju jobbat på dagis innan, så jag ville ha ungefär samma ålder som där. En av mina vänner har en 2åring, och det är ju såklart mer jobb. Men å andra sidan är de lite "snällare" och man knyter nog an lättare till dem. Om du åker med STS kryssar du i vilken ålder du föredrar. Jag tipsar också om att du skriver att du vill slippa blöj-barn. Kan ju bli lite jobbigt om man inte är van! Så jag valde ju något mitt-i-mellan. 
 
Om du också undrar något är det bara att slänga iväg en kommentar!
À bientôt /Elin ♥
au pair, frankrike,

1 kommentarer

Johannes

04 Apr 2013 23:29

Hej Elin!

Jag undrar hur utelivet i Paris är och om det är okej att dra en en schysst snubbe från en klubb? Eller får man sparken då?
Jag är gay, är det problem om man vill bli au pair?

Tack för din fina blogg!

Puss Johannes

Svar: Hej Johannes! :)Utelivet i paris är lite annorlunda från sverige, men inte mycket. Det flesta ställen har 10euro inträde och är öppna från 00-06. Det är mycket fransk techno, och vi har kämpat lite för att hitta ställen med bra klubbmusik.
Det är nog inget problem att vara gay, men man drar inte med sig någon hem från krogen, varken tjej eller kille, i så fall får man dra hem till dem. Det ser liksom inte bra ut och skulle nog bli vääldigt awkward haha. Ifs om du bor själv i ett "chambre de bonne" kanske deet går, men var lite försiktig och tänk på att man liksom har en arbetsrelation med sin familj först och främst.
Jättekul att du gillar bloggen! :D Och fråga gärna igen om det är nått mer du undrar! / Elin
Elin Freja Gustafsson

Kommentera

Publiceras ej