"Tack Elin" ♥

3kommentarer

Gud så gulligt. Jag smälte precis lite.
Jag hade precis förhört Lilou på hennes läxor och sedan sagt ja till att de fick kolla lite på tv. 
Så hon springer ut i vardagsrummet, men springer tillbaka till köket direkt igen. 
"Just det ja, jag glömde! Tack Elin." Och så ger hon mig en kram.
"Tack för vadå?" undrar jag lite förvirrat.
"Hmm, för att du lagar mat till oss, lär oss hur man torkar sig, gör mellanmål, låter oss ta en godis ibland och titta på tv!" 
Så fick jag en till kram.
 
Söta unge vad jag gillar dig ändå. ♥
 
barnen, personligt,

3 kommentarer

Clara

09 Apr 2013 21:03

Åh, jag smälte lite där! Så härlig familj du har! Jag vill också hamna rätt, jag vill åka. MEN vågar inte riktigt. Är rädd att hitta fel om jag väljer att gå privat, men man verkar ju ha större chans att hamna på et bra ställe än om man går via förmedling, dessutom kostar det med förmedling...
Pratar du franska med barnen?

Du har en jättebra och fin blogg! :D

Svar: Jag tycker du ska våga åka! Du kommer inte ångra dig! Jag skulle nog ändå rekommendera att gå via en organisation.. visst det kostar lite, men om du inte trivs har du en säkerhet i att du kan byta familj smidigt genom dom. Ja jag hade ju läst rätt mycket franska innan så det gör jag :) men annars börjar du på engelska/allt du kan säga på franska. Så lär de dig nya ord hela tiden!
Tack så mycket! Roligt att du gillar den :D Kram
Elin Freja Gustafsson

Susanne

09 Apr 2013 21:40

Hej Gumman! Så roligt att läsa din blogg. Kommer ihåg att jag skrev nån kommentar till dig i höstas när du beklagade dig över "jobbiga" barn. Nu ser du att det lönar sig. Barn behöver faktiskt regler och normer för att må bra och det verkar som du verkligen lyckats i deras kanske något stirriga skilsmässomiljö. Ta åt dig och kramar dem mycket!! Sköt om dig och ha det som härligt i vårsolen (som är på g hit också förresten). Stor vårkram från mig!!

Svar: Åh tack va glad jag blir!! :) Ja det lönar sig ju uppenbarligen att ligga i, även om det är jobbigt haha. Känns ändå som att de känner sig trygga med mig, och jag försöker ge dem lite mer friheter än deras föräldrar, typ lära sig att göra saker själva lite mer. Detsamma! Här regnar det 24/7 men våren kommer väl snart! Kramar!!
Elin Freja Gustafsson

Oscar

10 Apr 2013 14:03

Dags att du får lite cred! Lyssna på min kloka mor ;)

Kommentera

Publiceras ej