Torsdagslunch

2kommentarer

Så glad att jag har min konsthistoria igen! Bästa kursen verkligen. Idag började vi med modern konst, från 1850-talet och frammåt. Manet, Monet, Matisse, Renoir, och alla tavlor vi studerar finns att se här i Paris. Perfekt.
 
Åshild har börjat på min skola nu, vilket ju är nice. Efter skolan idag drog vi till kvarteret runt Hotel de Ville och lunchade. Sen gick vi på rue de Rivoli... Bästa shoppinggatan. Fick med mig en fin sommarskjol från American Apparel hem. 
 
Nu ska jag göra lite läxor...
 
Puss & kram / Elin ♥
skolan, vardag,

2 kommentarer

Emma

08 Apr 2013 17:14

Hej! Har en fråga :) Jag kommer inte kunna ha några större möjligheter att kunna ta bilder på mig med barn och skicka in sedan med au pair ansökningen (åker med sts till frankrike), men funderar på att göra en au pair video istället, tror du att det fortfarande kan ge mig bra chanser att få en familj? :)

Svar: Hej Emma!Det var en lite klurig fråga faktiskt, då STS (och den franska organisationen) vill att man skickar med bilder på samspel med barn för att de arbetserfarenheter du skriver ska vara trovärdiga. Jag hade ju redan planer på att åka när jag jobbade på dagis, vilket jag utnyttjade genom att smyga runt och fota mig med barnen på arbetstid haha! Men kolla om du har någon kompis/syskon/vän/kollega med barn eller småsyskon och ta bilder med dem. Det är nog smidigare än att spela in en video. Ring till STS och fråga annars så hjälper de dig säkert :)
Mvh / Elin
Elin Freja Gustafsson

Lina Olsson

08 Apr 2013 23:28

Livet i Paris verkar ju vara hur bra som helst. Är så sugen på att flytta dit i höst!

Tack för en finfin blogg :-)

Svar: Det är faktiskt grymt att bo i en metropol ibland! Ja det tycker jag absolut att du ska göra :)Tack så mycket! Va roligt att du gillar den :D

kram / Elin
Elin Freja Gustafsson

Kommentera

Publiceras ej