Tre parisare, tre dagar i Lyon

0kommentarer

Tjenahejsan kompisar!
Har ni haft en bra helg? Det har jag! 
Lyon var fantastiskt. Trevliga människor. Vackert. Lugnt. Grönt. Man kunde andas ej förorenad luft för första gången på månader.
 
Vi turistade, hängde på caféer, resturanger, irlänska barer och strosade runt i stan. Har haft otroligt roligt med de här tjejerna. Dock hände det väldigt mycket konstiga och oväntade saker på tre dagar. Jag bjuder på en lisa över det intressantaste! 
 
  • Ett gäng fulla serber sjöng (vrålade) kampsånger på bussen kl 3 på natten.
  • Det började snöa i från ingenstans i lördags.
  • Mitt paraply blev stulet när det ösregnade.
  • Missöde med galen dansande brud på klubb ledde till glas i Klaras skor, blodiga fingrar och genomblöta öl-brallor.
  • Vaknade upp till myr-invasion i hela rummet. Dvs myror i väskorna, skorna och sängarna. Samt en trasig dusch.
  • Fick böter i tunnelbanan av 9 inkompetenta och fruktanvärt otrevliga kontrollanter.
  • Lärde oss skriva våra namn på arabiska från ägaren till en pub.
  • Ella och klara skrämde livet ur en tjej på vårt hostel mitt i natten de trodde var jag.
  • Stötte på en gammal vän jag inte sett sen 2009 (den enda människa jag känner i Lyon) i dörren på tunnelbanan. Livet alltså.
  • Sista natten när vi bytt rum blev Klara uppäten av loppor. 
 
Och här har vi lite bilder från hela kalaset!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sans souci = no problem

Visst ser det fantastiskt ut? Speciellt myrorna i sängen tycker jag! À bientôt ♥ /Elin
 
Lyon, frankrike, fritid,

Kommentera

Publiceras ej