Är det lika jobbigt att längta hem som att längta bort?

1kommentarer

Trodde inte att det skulle vara såhär jobbigt att spendera ett år i ett annat land. Jag saknar verkligen alla hemma i Sverige jättemycket. Och på en vanlig vecka i Göteborg träffar jag mina vänner kanske fem gånger i veckan. Här är det nästan bara på helgerna, om vi ens har tid att ses då.
 
När jag bodde i Sverige längtade jag bort, längtade till Paris och ett annat liv. Nu är det enda jag kan tänka på hur mycket jag längtar hem, och hur mycket jag saknar alla jag har i Göteborg. Hittar man någonsin en väg ut ur rastlösheten?
 
Gothenburg - Maia Hirasawa
Trams coming in, there´s wind from the sea
But I don´t feel cold, it´s not shivering me
And I thought I didn´t like this city but I´ve
changed

Pass the place were I lived in 2002
And I can see the square
close to my old school
In the middle of Northtown, just feeling good
Did not think I liked this city,
Thought I, thought I hated this city
but

Gothenburg I came back to you
Now you be nice to me, then I´ll be
nice to you
Gothenburg I thank you
You gave me someone to love, and I
really owe you
 
personligt,

1 kommentarer

Susanne

31 Jan 2013 22:09

Hej Gumman!! Nyttigt med lite hemlängtan, tänk på allt du upplevt. Göteborg, familj och vänner finns alltid kvar. Kramar

Svar: Ja, och just nu trivs jag helt okej! Vi planerar mycket saker i vår med mina vänner så det känns ju också bra.Jag vet ju det, men klart man längtar hem ändå! :) Kram
Elin Gustafsson

Kommentera

Publiceras ej