Snö i Paris

2kommentarer

Det snöar i Paris, och jag försöker liksom att hålla mig samman.
Jag försöker så mycket att skapa mig ett hem här, att trivas. Jag gör verkligen mitt bästa.
Men det är svårt ibland. Ibland känns det bara som att jag är någon sorts illegal flykting som bor nere i källaren. Utan lov att visa sig. När PL har besök hemma smyger jag runt och hukar mig. Skäms. För att jag vill gå upp i köket i mjukisbyxor och steka fiskpinnar. Blir inte presenterad för några gäster.
 
Jag gör mitt bästa för att komma ihåg all tvätt, att byta sängkläder, att plocka undan, laga middag, packa gympapåsar osv osv. Fösöker hålla koll på allt i två hus. Men ibland glömmer jag. 
 
Jag gör mitt bästa.
personligt,

2 kommentarer

Amanda

16 Jan 2013 09:19

<3

Johanna Landström

28 Jan 2013 21:02

förstår precis vad du menar!! känns inte alltid som man är välkommen, eller så kännde iaf jag! :)

Svar: Eller hur! Du är au pair i usa va? Hur trivs du? :)
Elin Gustafsson

Kommentera

Publiceras ej