Skolavslutning och andra bra saker

0kommentarer

 Bonsoir!
 
Våran sista vecka började igår morse med en väldigt mysig frukost på trappan till Sacre Coeur. Vi var där tidigt, så det var inte överdrivet mycket turister.
Häftig känsla att sitta tillsammans och äta baguette, ost och croissanter (glöm inte mousserande vin för 1,5 €) med hela Paris i morgonsolen framför sig. 
 
Efter det blev det en promenad längs Pont Neuf, och vi fick med oss lite smågrejer hem till våra familjer.
Vi passade även på att hänga ett lås på Pont des Arts med våra namn på. ♥ Finaste vännerna.
 
Idag var det barnens sista skoldag. Att hämta dem på skolan är faktiskt något jag började gilla mer och mer med det här jobbet. När alla barnen springer ut genom dörren som en stor vrålande klunga, och Tess ansikte skiner upp när hon ser mig vid staketet. Gulleunge. 
 
Det som varit otroligt skönt de här sista månaderna är att barnen lyssnar så himla bra på mig nu. Precis så bra som jag aldrig trodde de skulle lyssna. Jag behöver sällan säga till mer än två gånger, och ibland kan det räcka med en blick för att de ska förstå att de ska sluta med något. Otroligt skönt som sagt. Jag hade nog inte orkat vara kvar här länge till när familjen är som den är, plus att ha barn som inte lyssnar...
 
Imorgon ska jag köpa en resväska till. Alla mina kläder kommer omöjligt aldrig någonsin i denna världen eller i ett annat paralellt universum gå ner i den jag redan har. Det är jobbigt att bo i modets mecka. Suck.
 
À bientôt! ♥ /Elin 
 



 
au pair, barnen, fritid, paris, vardag,

Kommentera

Publiceras ej