Hur jag överlevde ett 6årskalas

1kommentarer

Bonsoir!

Herregud idag har det verkligen varit kaotiskt.
Tess har haft födelsedagskalas och jag hade liksom inget annat val än att styra upp hela köret i princip.
Mamman lämnade en milslång lista på allt som skulle fixas innan lunch. Göra godispåsar, gömma presenter, sy in en kjol, göra en chokladtårta, blåsa ballonger, handla snacks osv osv...
 
Klockan 14 drog infernot igång. 10 barn med en konstant ljudnivå på 180 decibel och en energinivå som skulle kunna driva ett kärnkraftverk i en vecka stormade in genom dörren.
Jag satte mig inte ner en enda gång innan klockan blev 17.30. Lång dag vill säga.
Men Tess verkade jättenöjd, sprang glatt runt med hela munnen full av godis med sina nya saker i händerna och strålade som en liten sol. Jag sjönk ner i närmaste soffa med chokladsmet på armbågarna, genomsvett, nerkladdad med ansiktsfärg och med ett berg av presentpapper och engångstallrikar runt mig.
 
Nu får du faktiskt vara mig evigt tacksam. 
 

Lugnet före stormen! Vi har blivit påtvingade en fin klänning och en hårborstning. Jodå fint ska det va.
 
Ett mästerverk.
 
 
 
À bientôt! ♥ /Elin
 
au pair, barnen, familj, vardag,

1 kommentarer

Susanne

12 Jun 2013 23:33

Du är grym!!! Hur skall dessa små flickor klara sig när du åker hem? Kram

Svar: Åh tack så mycket!! Jag gör mitt bästa! Jag får lära upp deras föräldrar lite i att lag mat, sy, städa osv tror jag ;) Kram!
Elin Freja Gustafsson

Kommentera

Publiceras ej