Irriterad tjej

0kommentarer

När man bor i någon annans hus och förväntas ha ansvar för någon annans barn är det såklart inte friktionsfritt. Men jag kan bli irriterad när jag verkligen blir motarbetad. 
Jag står och lagar lunch, Tess kommer in i köket och säger "Elin jag är hungrig! Kan jag få en kaka?" Och jag svarar att nej det kan hon inte eftersom maten är färdig om 10 minuter och jag vill att hon äter duktigt. 5 min senare kommer hon in igen och säger "Kan jag få en till godis? Pappa gav mig en och sa att jag fick ta en till!
What! Sånt där känns så jäkla surt när jag försöker ge dem lite uppfostran så bara kommer han och sabbar allting.
 
Samma sak med att de ska lära sig torka sig själva när de vart på toa. Det kämpade jag verkligen med i början när jag kom hit, och jag gjorde upp ett avtal med dem att de skulle kunna det när jag åkte hem på jul. Sagt och gjort, de lärde sig på typ 3 veckor. Nöjd med det åkte jag hem. Men vad är det första jag hör när jag kommer tillbaka till huset?
"Pappaaaaa! Färdig!" Då har han struntat i vad jag lärt dem. Igen. Så sjukt irriterande. 
 
Nu: Aquarium de Paris! 
 
Puss & Kram/ Elin ♥
 
barnen,

Kommentera

Publiceras ej