Skärtorsdag

1kommentarer

Skärtorsdag. Påskkänsla = noll.
 
Sitter nere i min källare och surar. Är på sjukt dåligt humör idag, vet inte varför.
Vanligtvis firar jag påsk med min familj, hemma hos mormor och morfar eller allra helst uppe på landet. Man tänder en brasa i kakelungnen, gör ett fint påskris, äter massa mat, dricker kaffe och äter hembakade bullar, påskgodis och hela köret. 
Nu sitter jag här, ensam, i ett land där påsken knappt upmärksammas med undantag för groteskt stora chokladkaniner.
Jag frågade barnen om de visste vad påsken stod för och fick det enheldiga svaret: "MAN FÅR ÄTA GODIIIS!" Rätt dåligt betyg för två som går på en extremt kristen skola. 
 
Skit samma. Får väl kolla på någon svensk film och fortsätta vara butter tills det är dags att sova. Har en påse lakrits jag kan trycka i mig när jag ändå håller på.
 
À bientôt / Elin
 
 
vardag,

1 kommentarer

Sanni

28 Mar 2013 21:23

Jag älskar dig <3

Svar: Elskar dig med min lilla skit <3
Elin Freja Gustafsson

Kommentera

Publiceras ej