Slotts-sightseeing

1kommentarer

Bonsoir!
 
Hoppas ni mår bra där hemma och att det slutar snöa på er någon gång!
Jag har haft en mysig helg som inleddes med en 12 timmars utflykt med Elena igår. Vi åkte på en resa till Loire-dalen som ligger ca 2 1/2 timmar söder om Paris för att titta på olika 1500-talsslott. Jättehäftigt faktiskt!
Först såg vi Château de Blois som började byggas på 1220 talet, och byggdes på fram till sent 1700-tal. Sedan stannade vi till i Blois för lunch, världens mysigaste lilla stad med gator av möstrad kullersten. På eftermiddagen tog vi oss till Château du Chambord, som är ett av Frankrikes största slott, byggt på 1520-talet av Francois den förste. Slottet kostade motsvarande 200 miljoner kr att bygga, och kungen spenderade totalt bara 80 dagar i palatset!
Se bilder längre ner.
 
Idag mötte jag upp Issa och Åshild i stan för att fika och umgås lite i regnet. Blev en tur till Champs-Elysées efteråt också och råkade få med mig lite fint hem. Hehe. 
Nu ska jag kolla på en film och nana. Upp till skola och sen jobba hos Nathalie imorgon. Mmmm... Kul.
 
À bientôt! /Elin ♥
 








fritid,

1 kommentarer

Elin - 22år & vill bli mamma

19 Mar 2013 21:03

Hejsan!
Jag & min väninna ska öppna en webshop snart för bebiskläder & just nu har vi en sida på facebook :) Våran fråga till dig är om du har lust att följa oss där? :)

Här är länken:

http://www.facebook.com/pages/%C3%84lskade-Baby-kl%C3%A4der-f%C3%B6r-de-minsta/282783861854888

Kommentera

Publiceras ej